Nørager Børnehave & vuggestue | Det praktiske
15563
page-template-default,page,page-id-15563,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16059

Det praktiske

Vi holder åbent mandag til torsdag fra kl. 6.15 til kl. 16.30.

Fredag er der åbent fra kl. 6.15 til kl. 15.45.

Der er dog lukket fra 24. til og med 31. december, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag, to uger i sommerferien og en pædagogisk dag i efteråret.

Vi laver en plan for en måned af gangen som jeres barn får med hjem. På den skriver vi særlige aktiviteter som ture, udflugter, besøg, fødselsdage, maddage, forældremøde og andre arrangementer.

Husk at ringe afbud på telefon 86 48 70 80 eller skriv en besked på AULA, hvis jeres barn er sygt eller ikke kommer.

Jeres barn kan få morgenmad i børnehaven indtil kl. 7.45. Vi serverer havregrød,havregryn, rugfras og cornflakes og økologisk skummetmælk.

Bliver jeres barn sulten om formiddagen, spises der en mad fra madpakken.

Madpakker spiser vi kl.ca. 11.15 og kl. 14.00 spiser vi eftermiddagsmad.

 Jeres barn skal have madpakke og frugt/brød med hjemmefra. I to madkasser, en til frokost og en til eftermiddagsmad.

Af og til laver vi mad med børnene, det kan fx. være varm mad, “smør selv” rugbrød og bålmad.

De mindste børn sover ude i egen barnevogn, mens de større, der stadig har brug for en middagslur, sover i en krybbe i barnevognsskuret eller indenfor.

Der er plads til skiftetøj i kassen i barnets garderobe. Derudover skal der være fodtøj og overtøj, der passer til vejret. Det letter personalet meget, at I husker at skrive navn i tøj og fodtøj.

Når jeres barn har været her i 3 måneder, tilbyder vi en samtale med jer. Vi tilbyder jer også en samtale om jeres barn, før det skal i tidlig skolefritidsordning pr. 1. april før skolestart. I har også altid mulighed for selv at ønske en samtale med personalet.

Derudover er det naturligt for personalet at rådgive og vejlede i dagligdagen, når der er et problem, der skal løses, eller en udvikling, der skal støttes.

Hvert forår holder vi forældremøde med valg af repræsentanter til bestyrelsen. Om efteråret har vi mulighed for at holde forældremøder i mindre grupper. Fx vuggestuen, de kommende skolebørn mm.

Vi har en vuggestue gruppe kaldet Månestuen og en børnehavegruppe kaldet Stjernestuen. Det er forskelligt, hvor mange børn der er i hver gruppe. Vores grundnormering er til 35 point.

Pr. 1/1 2024 tæller et vuggestuebarn(0-3 år) 2 point og et børnehavebarn (3,1-6 år) 1 point.

Norddjurs Kommune har pladsgaranti, og ventelisten er efter alder. Pladsanvisningen står for visitationen.

Betalingen sker til Norddjurs Kommune og dækker cirka 1/3 af udgiften. Hvis I har mere end et barn i kommunal pasning, får I søskenderabat. Der er mulighed for hel eller delvis økonomisk friplads afhængig af familiens indkomst.

Udmeldelse skal ske til pladsanvisningen til den 1. eller den 15. i en måned med mindst 1 måneds varsel.

Personalet består af leder, pædagoger, pædagogisk assistenter, pædagogmedhjælpere og rengøringsassistent. Udover det pædagogiske arbejde har personalet også mange administrative og praktiske opgaver. Vi samarbejder med eksterne samarbejdspartnere såsom psykolog, talepædagog, fysioterapeut og special-pædagogiske vejledere. Endvidere deltager personalet i kurser og møder udenfor børnehaven.

Det overordnede ansvar varetages af en bestyrelse bestående af 3 forældrerepræsentanter (2 år), 1 repræsentant udpeget af Nørager Beboerforening (2 år), 1 repræsentant udpeget af menighedsrådene i Nørager og Gjesing (4 år).  Bestyrelsen holder møde med lederen og personalerepræsentant mindst 4 gange om året.

Vi tilstræber at være ude hver dag mest i vores egen have/legeplads, nogle gange på byens fodboldbane eller på tur.

Giv os endelig en melding, hvis der er nogle praktiske informationer du savner på denne side.